سفارش فوری

4200 700 0919 📞

نصب دیمر روی لامپ ال ای دی + خرید انواع دیمر

نوشته: نصب دیمر روی لامپ ال ای دی + خرید انواع دیمر
نصب دیمر روی لامپ ال ای دی
نصب دیمر روی لامپ ال ای دی

دیمر چیست ؟

یکی از پرکاربردترین قطعات مورد استفاده در بسیاری از پروژه های الکترونیکی دیمر است. دیمر وسیله ای است که برای افزایش یا کاهش روشنایی نورها استفاده می شود. در این مقاله نحوه عملکرد دیمر، انواع دیمر و مزایای استفاده از این دستگاه توضیح داده شده است.

دیمر چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد دیمر وسیله ای است که می توان از آن برای کنترل شدت نور منابع نور استفاده کرد. استفاده از دیمرها طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود، از استفاده از کلید چراغ برای مصارف خانگی گرفته تا واحدهای برقی که در ساختمان های بزرگ تئاتر استفاده می شود یا نورپردازی بیرونی ساختمان که همگی در طیف وسیعی از کاربردهای دیمر قرار می گیرند.

ترایاک یک قطعه الکترونیکی است که نقش بسیار مهمی در دیمر دارد. در واقع ترایاک از عبور بخشی از موج متناوب ولتاژ ورودی جلوگیری می کند. دیمر به صورت سری با مصرف کننده قرار می گیرد و ولتاژ ورودی را کنترل می کند. دیمر شبیه یک کلید معمولی است که دارای دو ترمینال خروجی است. بنابراین، یک رشته سیم به یکی از پایانه های پشت دیمر می رود و یک رشته سیم فاز از ترمینال دیگر پشت دیمر به لامپ یا مصرف کننده دیگر به عنوان خروجی می رود. سیم نول هم بدون این که وارد کلید دیمر شود، مستقیم به چراغ وصل می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که اگر قصد استفاده از دیمر‌ها را دارید باید بدانید که پروژکتورهای روشنایی و یا چراغ هایی که استفاده می‌کنید قابلیت استفاده از دیمر را داشته باشند یا به اصطلاح Dimmable باشند؛. به طور مثال بیشتر لامپ‌های کم مصرف این ویژگی را ندارند در حالی که لامپ‌های رشته ای این ویژگی را دارند و ال ای دی ها در هر دو نوع که قابلیت دیم کردن دارند و ندارند، موجود می‌باشند.

انواع دیمر

دیمرها در سه نوع مکانیکی، سنسوری و هوشمند موجود هستند. دیمرهای مکانیکی ساده ترین نوع دیمر هستند و به راحتی و بدون نیاز به تغییر سیم کشی ساختمان نصب می شوند. این نوع دیمرها به دو صورت کشویی و چرخشی در بازار یافت می شوند که در تصویر آن ها مشاهده می کنید. دیمرهای سنسوری نوع مدرن و پیشرفته تری از دیمرهای مکانیکی هستند که جذابیت آن نسبت به نوع قبلی زیبایی آنهاست.

در سیستم روشنایی و روشنایی مدرن که از دیمرهای هوشمند استفاده می کند، زمانی که نور خورشید به داخل ساختمان می تابد، نور چراغ ها به طور خودکار کاهش می یابد و با کاهش نور خورشید، نور منابع نور اضافه می شود تا مصرف برق کاهش یابد.حداکثر پس انداز حاصل می شود. تفاوت دیگر دیمرهای هوشمند با سایر دیمرها در استفاده از آنهاست، این دیمرها به غیر از تنظیم دستی، با کنترل از راه دور، اینترنت، اپلیکیشن موبایل نیز قابل کنترل هستند.

اگرچه استفاده از دیمرهای هوشمند کمی گران است اما استفاده از دیمرهای مکانیکی و غیرهوشمند نیاز به هزینه زیادی ندارد و می توانید این نوع دیمرها را با قیمت مناسب تهیه کنید.

مزایای استفاده از دیمر

مهم‌ترین ویژگی استفاده از دیمرها صرفه جویی در مصرف انرژی می‌باشد. دیمرها با کم کردن ولتاژ ورودی چراغ ها باعث کاهش مصرف انرژی الکتریکی می‌گردند؛. همچنین این امر سبب می‌شود عمر مفید چراغ ها افزایش یابد. کاهش ولتاژ چراغ سبب کاهش توان ورودی به لامپ و در نهایت سبب کم شدن استرس وارد شده بر قطعات می‌گردد که این مورد سبب افزایش طول عمر چراغ ها می‌گردد.

نصب دیمر روی لامپ ال ای دی

وقتی صحبت از نحوه نصب یک دیمر LED 0-10 ولت به عنوان بخشی از یک لامپ می شود، ابتدا باید بدانید که چه نوع مداری دارید. اگر مدار کلاس II دارید، هیچ هشدار ایمنی روی مدار وجود ندارد. اما اگر مدار کلاس یک باشد، یک هشدار ایمنی اولیه روی دستگاه وجود دارد. کار با مدارهای کلاس I به این معنی است که باید اقدامات احتیاطی جدی برای جلوگیری از برق گرفتگی انجام دهید.

سیگنال دیمر معمولاً با یک سیم بنفش که بار ۱۰ ولت را حمل می کند و یک سیم خاکستری که سیم معمولی است که سیگنال را حمل می کند به درایور نور متصل می شود. اینها کنترلر دیمر را به یک یا چند درایور LED متصل می کنند که دارای ورودی کم نور ۰-۱۰ ولت هستند.

برای نصب دیمر LED کافیست کنترلر دیمر را با کابل های مناسب به درایور LED متصل کنید. با سیم های بنفش و خاکستری که در هر دو طرف وصل شده اند، سیگنال ۱۰ ولتی به چراغ های LED خود خواهید داشت. کاری که کنترلر انجام می دهد این است که این دو سیم را به هم متصل می کند و باعث می شود سیگنال برق متناسب با تنظیم کم نور کاهش یابد.

نحوه کار و نحوه نصب دیمر LED

یک دیمر ۰ تا ۱۰ ولت یک راه موثر برای کنترل سطح انرژی چراغ های شما، به ویژه LED ها است. می توانید مقدار انرژی نور دریافتی را بین ۰ تا ۱۰ ولت تغییر دهید و بین سطوح روشنایی بالا که برای کار، آشپزی و کارهای خانه مناسب است یا نور محیط گرم برای استراحت یا مطالعه سوئیچ کنید.

این دیمرها از یک درایور LED متصل به یک کنترلر دیمر برای تنظیم میزان نوری که می خواهید LED های شما خاموش کنند استفاده می کنند. با تنظیمات مناسب، می‌توانید از طیف وسیعی از نور موجود از دستگاه خود لذت ببرید، از کمترین میزان نور تا ۱۰۰٪ روشنایی کامل. یک کنترلر نور LED که به درستی نصب شده باشد، همبستگی خوبی بین تنظیم کنترلر و شدت نور دارد. در نتیجه، با دانستن نحوه نصب دیمر LED، می توانید شدت نور را به دلخواه تغییر دهید.

خرید دیمر و لامپ های دیمردار

همانطور که در قبل اشاره شد لامپ های دیمردار نوعی از لامپهای مخصوص هستند که میتوانند توسط دیمر تغییر روشنایی دهند.

جهت خرید انواع لامپ های دیمردار میتوانید از سایت پارسا نور سفارش خود را ثبت کنید.

بهترین لامپ دیمردار

یکی از بهترین برندهای لامپ های دیمردار کملیون است.

0 0 votes
Article Rating
دنبال کنید
اطلاع دهید
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفا نظر یا سوالات خود را اینجا بنویسیدx