سفارش فوری

4200 700 0919 📞

جدول محاسبات کابل با مسافت pdf

نوشته: جدول محاسبات کابل با مسافت pdf
جدول سیم و کابل به صورت pdf
جدول سیم و کابل به صورت pdf

محاسبه سطح مقطع کابل در مقیاس طول

سطح مقطع کابل نقش مهمی در عبور جریان الکتریکی از آن دارد. به طور کلی انتخاب کابل و استفاده از آن در امور برق به ویژگی های خاص این کابل بستگی دارد که سطح مقطع یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد. اما گاهی ممکن است این سوال مطرح شود که مقطع دقیقا چیست؟ برای پاسخ ساده به این سوال، سیم را با چاقو ببرید. سطح ایجاد شده توسط این برش سطح مقطع نامیده می شود.

در هنگام تعیین سطح مقطع هادی به کمک جدول محاسبات سیم و کابل بر اساس مسافت باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شبکه شما مستعد افت فشار زیاد است، بهتر است هادی‌هایی با نمره بالاتر را انتخاب نمایید.

جدول محاسبات کابل با مسافت pdf

جدول محاسبات کابل با مسافت pdf

ما در یک فایل pdf با کیفیت جدول محاسبه سیم و کابل بر اساس مسافت و سطح مقطع را برای شما آماده کرده ایم.

جدول محاسبات سیم و کابل برای شدت جریان مجاز سیم بر حسب آمپر

در مهندسی برق مقصود از سطح مقطع هادی آن بخشی از سیم و کابل است که پس از برش عرضی در طول یک سیم یا کابل قابل رویت می‌شود. به این ترتیب اگر برش‌های عرضی موازی با یکدیگر به عرض یک میلی‌متر ایجاد کنیم، سطوح مقطع موازی با ضخامت یک میلی‌متر در اختیار خواهیم داشت. این سطوح مقطع هادی‌ها که در جدول محاسبات سیم و کابل درج می‌شوند، همگی دایره‌ای شکل نیستند؛. بلکه ممکن است به صورت دایره‌ای، تخت، زاویه‌دار و یا قطاعی باشند. از آن جایی که سطح مقطع هادی روی پارامتر‌های زیادی تأثیر می‌گذارد و از پارامتر‌های زیادی تأثیر می‌گیرد، تعیین مقدار صحیح آن از طریق جدول محاسبات سیم و کابل ضرورت پیدا می‌کند. بر اساس یک قانون کلی، سطح مقطع یک هادی و جریان‌های مجاز از آن باید به گونه‌ای تعیین شود که در هر نقطه از سیم و کابل، حرارت تولید شده ناشی از جریان درون هادی بتواند به راحتی به محیط اطراف انتقال یابد.

چنانچه از عبارت فوق بر می‌آید سطح مقطع، جریان ولتاژ و شدت جریان درون هادی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. از همین رو در هنگام تعیین سطح مقطع سیم و کابل بر اساس جدول محاسبات سیم و کابل، حتماً باید پارامتر‌هایی نظیر مقدار جریان مجاز، جریان اتصال کوتاه و همچنین ماکزیمم افت ولتاژ قابل قبول را در نظر گرفت.با استفاده از جدول زیر می توانید حداکثر جریان مجاز (آمپر مجاز) را برای هر بخش تعیین کنید. فقط در نظر داشته باشید که جریان مجاز کابل آلومینیومی ۶۰ درصد سیم های مسی است.

0 0 votes
Article Rating
دنبال کنید
اطلاع دهید
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای داده شده
Inline Feedbacks
View all comments
علیرضا نیک حهان
3 ماه قبل

سلام برای انتقال ۲۵۰۰۰ A از ترانس به انود با مسافت ۸ متر ازسطح مقطع چه لوله مس استفاده کنم

1
0
لطفا نظر یا سوالات خود را اینجا بنویسیدx