سفارش فوری

4200 700 0919 📞

آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟

نوشته: آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟
آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟
آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟

آیا ماشین لباسشویی به محافظ برق نیاز دارد؟ این سوال یکی از سوالات مهمی است که هر فردی که ماشین لباسشویی در خانه دارد می پرسد.

محافظ برق یکی از وسایل بسیار رایجی است که می توان گفت در هر خانه ای ضروری است. عموماً مهندسان و کارشناسان برق به مردم توصیه می کنند که برای همه وسایل برقی کوچک و بزرگ در منزل از محافظ برق استفاده کنند تا دچار مشکلاتی مانند سوختن دستگاه به دلیل نوسانات برق شهر نشوند. البته در حال حاضر اکثر آنها فقط برای وسایل برقی بزرگ مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی از محافظ استفاده می کنند، اما توصیه می شود برای تمامی وسایل برقی مانند کولر، کامپیوترو مانند آن از محافظ استفاده شود.

جالب است بدانید که برای هر دسته از لوازم برقی نوع خاصی از محافظ در بازار وجود دارد که بهتر است محافظ های خود را متناسب با آن تهیه کنید. به عنوان مثال، نوع خاصی از حفاظت برای تجهیزات صوتی و تصویری و نوع دیگری از محافظ برای کولرگازی و … وجود دارد.

اهمیت استفاده از محافظ برقی لباسشویی

اگر اطلاعی از نحوه تامین برق شهری دارید، باید بدانید که برق شهری توسط نیروگاه ها تولید می شود و سپس از طریق دکل های فشار قوی به کابل های شهر منتقل می شود تا به منازل شما برسد. قبل از ورود به ساختمان، یک مبدل کاهنده ولتاژ را به محدوده استاندارد کاهش می دهد. اگر این مبدل کاهنده به هر دلیلی وجود نداشته باشد، قدرت برق ورودی به ساختمان بیش از حد مجاز خواهد بود که می تواند باعث آسیب به وسایل برقی شود.

بنابراین ولتاژ برق از لحظه تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده چندین بار تغییر می کند. از طرفی در هنگام انتقال برق در داخل ساختمان ها اختلالات زیادی در جریان برق ایجاد می شود که باعث نوسانات الکتریکی خواهد شد. بنابراین در صورت عدم استفاده از محافظ برای وسایلی مانند ماشین لباسشویی، یخچال و ماشین ظرفشویی، این نوسانات باعث آسیب به این لوازم و ضرر مالی می شود.

اگر از محافظ برق برای ماشین لباسشویی استفاده نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی برق خانگی ضعیف باشد، موتور ماشین لباسشویی از کار می افتد. برخلاف تصور بسیاری، هرچه موتور ماشین لباسشویی شما قدرتمندتر باشد، زیرا استارت اولیه قوی تر است، آسیب های ناشی از نوسانات الکتریکی جدی تر خواهد بود. بنابراین در صورت عدم استفاده از محافظ برقی برای شستشوی لباس ها، با نوسانات برق شهر، احتمال آسیب دیدن موتور ماشین لباسشویی افزایش می یابد.

مزایای استفاده از محافظ الکتریکی برای ماشین لباسشویی

استفاده از محافظ واشر برقی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش عمر دستگاه و کاهش هزینه های نگهداری

مهمترین مزیت استفاده از محافظ لباسشویی افزایش عمر مفید آن است. در صورت استفاده از محافظ، به محض ایجاد اتصال در خروجی یا مدارهای داخلی، جریان برق بلافاصله توسط محافظ قطع شده و دستگاه خاموش می شود. این از آسیب دیدن تجهیزات الکتریکی جلوگیری می کند. در صورت عدم استفاده از محافظ، حتی اگر موتور نسوزد، در نهایت فرسوده می شود.

صرفه جویی در هزینه های برق

با افت ولتاژ برق شهر، اختلالاتی در عملکرد دستگاه هایی مانند ماشین لباسشویی ایجاد می شود و بازده موتور برق کاهش می یابد. در نتیجه انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. اما در صورت استفاده از محافظ، حتی با وجود اختلالات ولتاژ، مصرف برق ۲۵ درصد کاهش می یابد.

نیازی به خاموش کردن دستگاه نیست!

درست است که ماشین لباسشویی مانند یخچال به طور مداوم و روشن کار نمی کند، اما ممکن است همزمان با روشن بودن ماشین لباسشویی در نزدیکی منزل، موتور جوش نیز روشن باشد و تداخل جدی ایجاد کند. در این صورت حتی اگر متوجه نباشید، محافظ به خودی خود دستگاه را خاموش می کند. در نتیجه موتور آسیبی ندید. در واقع برای این دستگاه ها باید از محافظ هایی استفاده کنید که به طور خودکار جریان را برای ماشین لباسشویی تنظیم می کنند.

امیدواریم در نهایت به این سوال که آیا ماشین لباسشویی به محافظ برق نیاز دارد پاسخ داده باشید.

به طور کلی استفاده از محافظ برق برای وسایلی مانند ماشین لباسشویی باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود. همچنین مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین با توجه به نکات فنی ذکر شده استفاده از محافظ برق برای این وسایل ضروری است.

دلایل اصلی نوسانات الکتریکی

دلایل مختلفی باعث نوسانات برق شهری می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

خیس شدن سیم ها در مسیر سیم کشی
ایجاد رعد و برق و تاثیر آن بر سیم های انتقال
استفاده همزمان از چندین وسیله برقی به ویژه در زمان پیک مصرف برق، یعنی. ساعات اولیه شب
استفاده از برخی وسایل خاص مانند جوشکاری در نزدیکی یا در محل ساخت و ساز.

بهترین برند محافظ برق برای ماشین لباسشویی

بهترین برندهای محافظ برق در بازار ، خیام الکتریک ، نوسان و سارا میباشد.

خرید اینترنتی بهترین محافظ برق لباسشویی

0 0 votes
Article Rating
دنبال کنید
اطلاع دهید
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفا نظر یا سوالات خود را اینجا بنویسیدx