سفارش فوری

4200 700 0919 📞

بهترین برند لامپ هالوژن سقفی در ایران چیست؟

نوشته: بهترین برند لامپ هالوژن سقفی در ایران چیست؟
lamp_halogen

امروزه یکی از نیازهای اساسی مردم تامین روشنایی است. بنابراین لامپ ها یکی از مهم ترین وسایل روشنایی هستند که مردم همیشه به آن توجه دارند. از آنجایی که هزینه برق بالا است، تولیدکنندگان سعی می کنند از لامپ هایی استفاده کنند که برق کمتری مصرف کنند و در عوض خروجی روشنایی بیشتری داشته باشند. لامپ های هالوژن یکی از لامپ هایی است که همیشه محبوب و پرکاربرد بوده است. این نوع لامپ ها همچنان از نظر ظاهری یکسان هستند اما به دلیل استفاده از تکنولوژی LED تغییرات قابل توجهی از نظر مصرف، طول عمر و … داشته اند. هنگام خرید لامپ هالوژن، دانستن انواع آن مهم است تا بتوانید محصولی با قیمت مناسب و مطابق با نیاز خود خریداری کنید.

به همین دلیل سعی کرده ایم «راهنمای خرید لامپ هالوژن» را به همراه فهرستی از بهترین برندهای لامپ سقفی هالوژن ارائه دهیم. در ادامه متن با انواع هالوژن ها آشنا می شوید. کاربردها، مزایا و معایب آنها را می دانید و ما در مورد عوامل موثر بر قیمت سقف های هالوژن مدرن صحبت کرده ایم. با مطالعه این مقاله می توانید بهترین لامپ هالوژن را خریداری کنید.

لامپ هالوژن چیست؟

در گذشته لامپ هالوژن با استفاده از فناوری لامپ های رشته ای ساخته می شد، اما امروزه اینطور نیست.هالوژن های قدیمی حاوی گازهای خنثی فشرده و همچنین گازهای هالوژن مانند ید و برم هستند. در محفظه این لامپ ها از رشته های تنگستن نیز استفاده شده است.میزان هالوژن مصرفی در لامپ باید دقیقاً متناسب با ولتاژ باشد. هر چه ولتاژ بیشتر باشد، تبخیر رشته تنگستن بیشتر می شود. بنابراین، اگر هالوژن کم باشد، لامپ سیاه می شود. از طرفی اگر ولتاژ کم باشد تبخیر کمتر می شود و در این صورت اگر هالوژن زیاد باشد لامپ می شکند.

نسل جدید هالوژن ها با استفاده از تکنولوژی LED ساخته شده است. این لامپ ها معمولا ۶ یا ۷ وات هستند و بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت عمر می کنند. از طرفی ال ای دی مصرف کمی دارد و هزینه های جانبی را کاهش می دهد.

کاربرد استفاده از لامپ های هالوژن

یکی از کاربردهای هالوژن ها استفاده از آنها برای سقف هاست که زیبایی فوق العاده ای به محیط می بخشد. به لطف این، دکوراسیون فوق العاده شیک و منحصر به فرد می شود. انواع هالوژن برای سقف کناف استفاده می شود. اکثر طراحان هنگام طراحی داخلی خانه خود پنکه های سقفی را ترجیح می دهند. هنگامی که از نورپردازی سقف استفاده نمی شود، می توانید محصولات نورپردازی مختلف را فعال کنید.این وضعیت هیچ اثر مصنوعی در طراحی خانه شما ایجاد نمی کند.

چراغ سقفی نیز جزو طرح های لوکس محسوب می شود. بنابراین استفاده از این لامپ ها در منازل، رستوران ها و کافه ها بسیار متداول است. هالوژن همچنین برای تبلیغ محصولات در بسیاری از فروشگاه ها استفاده می شود. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که اگر هدف شما نورپردازی، زیبایی منزل، محیط کار، مرکز تجاری و … است، سراغ لامپ های سقفی و هالوژنی بروید. در غیر این صورت، گزینه های مختلفی از لامپ ها برای روشنایی فضای مورد نظر شما وجود دارد. البته بهتر است بدانید که هالوژن ها به قدری انواع مختلفی دارند که تقریبا غیر ممکن است ذائقه خود را در بین آنها پیدا نکنید.

بسیاری از جواهرفروشی ها از بازتابنده های آینه هالوژن برای درخشش جواهرات استفاده می کنند. لامپ های هالوژن حتی برای گرم کردن غذا یا در پروژکتورهای قابل حمل استفاده می شود. لامپ های هالوژن به دلیل کوچک بودن کوارتز می توانند در مکان های مختلف برای اهداف مختلف استفاده شوند. این لامپ ها در چراغ های جلو اتومبیل و زیر کابینت و غیره استفاده می شوند. از بازتابنده های هالوژن مانند MR و PAR برای پروژکتورها استفاده می شود.

مزایای لامپ های هالوژن چیست؟

کیفیت نور: هر دو نوع رنگی و غیر رنگی کیفیت خوبی دارند و نور را به طور یکنواخت پخش می کنند. این مشکل باعث شده تا این لامپ ها برای مصارف خانگی و محل کار محبوب شوند.
قابلیت تنظیم نور: هالوژن ها این قابلیت را دارند که نوری را که ساطع می کنند کم یا زیاد کنند و یا به عبارتی می توان آنها را کم نور کرد.
اندازه کوچک لامپ ها: این لامپ های سایز کوچک می توانند کاربردهای منحصر به فردی داشته باشند. نمونه ای از این کاربردها نصب لامپ های هالوژن در پروژکتورها می باشد.
تنظیم سطح نور: این لامپ ها به شما امکان تنظیم سطح نور را می دهند و برای کم و زیاد کردن نور محیط نیازی به خاموش کردن لامپ ها ندارید. انواع لامپ هالوژن رنگی و غیر رنگی و همچنین لامپ هالوژن سقفی قابلیت تنظیم میزان روشنایی را دارند.
هزینه نسبتا کم: لامپ های هالوژن سقفی یا بدون سقف با مصرف کم بسیار مقرون به صرفه هستند و هزینه برق مصرفی را کاهش می دهند.


معایب لامپ های هالوژن چیست؟

نامرئی بودن اجزای آن: اجزای این لامپ ها در یک محفظه قرار دارند و قابل رویت نیستند، بنابراین حس لامپ های قدیمی را ندارند.این قرارگیری در محفظه از تبادل هوا با محیط جلوگیری می کند و در برخی موارد باعث کاهش عمر هالوژن می شود.
گازهای سمی در لامپ سقفی رشته ای هالوژن: گازهای به کار رفته در ساخت این نوع لامپ ها سمی هستند بنابراین در صورت شکستن لامپ به هیچ وجه نباید آن را لمس کنید. لازم به ذکر است که این گازها در نمونه لامپ های هالوژن مانند LED وجود ندارد.
حساسیت لامپ هالوژن: انواع مختلف این لامپ ها به روغن موجود در سطح پوست انسان حساس هستند که در صورت لمس بیش از حد لامپ باعث کاهش عمر مفید آن می شود.


لامپ هالوژن چگونه کار می کند؟

با هالوژن های قدیمی، هنگامی که انرژی الکتریکی به لامپ می رسد، گاز هالوژن رشته داخل محفظه لامپ را گرم می کند و نور سفید از لامپ ساطع می شود. در انواع لامپ های رنگی و غیر رنگی مقداری از فیلامنت تنگستن که تبخیر می شود دوباره بر روی فیلامنت رسوب می کند و این باعث افزایش طول عمر این لامپ ها می شود. ال ای دی هالوژن همان لامپ های ال ای دی هستند. با تشخیص مصرف برق و ورود آن به لامپ، دیودها شروع به انتشار نور مرئی می کنند و فضا روشن می شود.

انواع لامپ هالوژن smd و cob

انواع لامپ هالوژن از نظر تکنولوژی تولید

طبقه بندی لامپ های هالوژن جدید از نظر تکنولوژی تولید، لامپ های LED، لامپ های COB و لامپ های SMD می باشد.در زیر به ویژگی های هر یک از این نوع لامپ ها پرداخته ایم:

۱- لامپ ال ای دی هالوژن

این لامپ های هالوژن از دیودهای ساطع کننده نور تشکیل شده اند که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با رسیدن جریان الکتریکی به آنها نور تولید می کنند. تعداد دیودها در نوع LED بر نوردهی آنها تأثیر می گذارد، هر چه تعداد آنها بیشتر باشد نوردهی بیشتر می شود. تا جایی که راندمان لامپ ال ای دی ۱۸ وات با لامپ رشته ای ۱۰۰ وات برابر است. لامپ های هالوژن ال ای دی با وجود مصرف کم انرژی نور خوبی تولید می کنند و به همین دلیل در طراحی ساختمان ها و دکوراسیون استفاده می شود. چراغ های سقفی هالوژن روشن با مصرف کم اشعه های مضری مانند مادون قرمز و ماوراء بنفش تولید نمی کنند و حرارت کمی دارند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای طراحی و دکوراسیون منزل هستند.

تعداد خاموش و روشن شدن لامپ های ال ای دی تاثیر منفی بر عمر آنها ندارد. طیف رنگ نور این نوع لامپ ها بسیار متنوع بوده و زاویه تابش نور قابل تنظیم است. این نوع لامپ ها بسیار بادوام هستند و حرارت کمتری تولید می کنند.

۲- لامپ هالوژن COB

این نوع لامپ ها مانند لامپ های هالوژن ال ای دی هستند و برای طراحی و دکوراسیون منزل استفاده می شوند و با وجود مصرف برق کم نور خوبی تولید می کنند.COB یک نوع پیشرفته LED است. این لامپ ها از تراشه هایی تشکیل شده اند که روی برد نصب می شوند و یک نقطه نورانی را تشکیل می دهند. هالوژن های COB طول عمر بالایی دارند و برای نصب و تزئین مناسب هستند.

از مزایای لامپ های هالوژن COB می توان به راندمان بالاتر این لامپ ها نسبت به انواع دیگر، شدت نور بالا، کاهش هزینه برق، تولید گرمای کمتر، طول عمر بسیار بالا و استفاده از تعدادی میکرولنز در لامپ های COB اشاره کرد. تنها عیب لامپ هالوژن COB محدود بودن رنگ های آن و شامل سفید، یخی، آفتابی، قرمز، سبز، آبی و صورتی است. این هالوژن بهترین انتخاب برای نورپردازی متمرکز است.

۳- لامپ هالوژن SMD

این نوع لامپ هالوژن بر اساس فناوری SMD تولید می شود و شامل تراشه های ال ای دی است که توسط سیم به هم متصل می شوند. نوع SMD مانند انواع LED و COB کم مصرف و نور مناسبی دارد و برای طراحی دکوراسیون هایی که نیاز به نور دارند و مقرون به صرفه هستند استفاده می شود.

از مزایای لامپ های هالوژن SMD می توان به تابش نور یکنواخت، کنترل زاویه تابش نور در لامپ های SMD، تولید حرارت بسیار کمتر، ابعاد کوچک، کاهش آلودگی محیط زیست به دلیل عدم وجود اشعه مادون قرمز و فرابنفش و کمبود اشاره کرد. از دست دادن نور در لامپ های SMDساختار لامپ های هالوژن SMD به گونه ای طراحی شده است که امکان ساخت آنها در سایزهای بسیار کوچک وجود دارد. این باعث می شود لامپ های هالوژن SMD بهترین انتخاب برای کاربردهای ساختمانی و روشنایی باشند

بهترین نوع لامپ هالوژن کدام است؟

هر لامپ ال ای دی هالوژنی که در بازار می بینید با تکنولوژی SMD یا COB ساخته شده است. یکی از مهم ترین تفاوت های دو نوع لامپ هالوژن SMD و COB میزان نوردهی و مصرف برق آنهاست. لامپ های COB نورهای روشن تر و شفاف تری تولید می کنند. نفوذ نور با چراغ های COB بیشتر است، بنابراین آنها بهتر از چراغ های SMD عمل می کنند که نور را حتی در ارتفاعات زیاد پراکنده می کنند. اما برای روشنایی خانه، SMD انتخاب بهتری است.

انواع لامپ هالوژن از نظر سر یا پایه

سر لامپ های هالوژن در دو مدل gu5.3 (سوزن) و Gu10 (پایه استارت) تولید می شود. پایه استارت می تواند مستقیماً به برق شهر متصل شود. معمولا بهترین لامپ هالوژن سونی پایه با کیفیتی دارد. زیرا اگر لامپ هالوژن پریز بی کیفیتی داشته باشد به مرور زمان منجر به نوساناتی در منبع تغذیه لامپ می شود و این امر باعث کاهش چشمگیر عمر لامپ هالوژن خریداری شده می شود.بنابراین کنترل سوکت هالوژن مورد نظر در هنگام خرید از نظر جنس و استحکام یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب لامپ هالوژن با کیفیت می باشد.

نکاتی که هنگام خرید لامپ های هالوژن باید در نظر بگیرید

شدت نور: هنگام خرید لامپ هالوژن باید شدت نور آن را در نظر بگیرید. شدت نور لامپ های هالوژن بسته به عوامل زیادی مانند تعداد و نوع LED ها متفاوت خواهد بود. بین دو لامپ با قدرت برابر، مدل با شدت نور بالاتر بازده بالاتری دارد.
دمای رنگ: دمای رنگ یکی از مهمترین فاکتورها هنگام خرید لامپ های هالوژن است. توجه داشته باشید، هر چه عدد دمای رنگ کمتر باشد، رنگ لامپ گرمتر (زرد) و هر چه رنگ بالاتر باشد، رنگ لامپ سردتر (سفید) می شود. دمای رنگ سفید بیش از ۵۵۰۰ کلوین است، حالا اگر دمای رنگ لامپی که انتخاب می کنید نزدیک به این عدد باشد نور سفیدتری خواهید داشت.
توان و مصرف انرژی: توان دستگاه های الکتریکی بر حسب وات محاسبه می شود، حال هر چه توان بیشتر باشد مصرف برق دستگاه نیز بیشتر می شود. البته بهتر است بدانید که لامپ های هالوژن اغلب انرژی بسیار کمی مصرف می کنند.
قیمت لامپ هالوژن
عوامل مختلفی در تعیین قیمت لامپ های هالوژن موثر است که از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار می توان به نوع لامپ هالوژن، روشنایی، قدرت، سازنده، ابعاد و اندازه اشاره کرد که قیمت این نوع لامپ ها بالاتر از لامپ های رشته ای است.البته این مشکل با توجه به طول عمر و مصرف انرژی بیشتر لامپ های هالوژن نسبت به سایر لامپ ها قابل توجیه است.

هالوژن ها دارای قاب هایی در اندازه ها، متریال و رنگ های مختلف هستند و می توانید با در نظر گرفتن فضا و دکوراسیون محیط، نوع، تعداد و رنگ لامپ ها را انتخاب کنید. فریم های هالوژن از انواع مختلف فولاد، کریستال، آلومینیوم، دایکاست و غیره تولید می شوند. در این میان مواد آلومینیوم و ریخته گری به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت بالا در برابر رطوبت و دما، طول عمر بیشتر و عدم تغییر رنگ به عنوان بهترین نمونه هالوژن شناخته می شوند. استفاده از آنها به دلیل مقرون به صرفه بودن برای مکان هایی با رطوبت یا دمای بالا مناسب است.

بهترین برندهای لامپ هالوژن در بازار ایران را به شما معرفی می کنیم

بهترین برندهای لامپ هالوژن را به شما معرفی می کنیم
پیش از این نکاتی را برای خرید بهترین چراغ سقفی هالوژن ذکر کردیم. راهنمای خرید سقف هالوژن به شما امکان خرید آسان، مقرون به صرفه و موثر را می دهد. در زیر لیست کاملی از بهترین مارک های هالوژن موجود در بازار را برای شما گردآوری کرده ایم. اگر قصد خرید جدیدترین چراغ سقفی توکار هالوژن را دارید، می توانید پس از انتخاب بهترین برند هالوژن از لیست زیر، چراغ هالوژن مورد نظر را نیز خریداری کنید.

۱-برند پارس شعاع توس

شرکت پارس شعاع توس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات روشنایی است که سعی در ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و سازگار با محیط زیست داشته است. کارخانه پارس شعاع در مشهد واقع شده و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات برقی با بیش از ۵۰۰ پرسنل می باشد. قیمت های برند پارس شعاع نسبتا مناسب و متوسط ​​هستند. لامپ هالوژن این برند در بین لامپ های ایرانی و شاید در برخی از محصولات به دلیل ظاهر و تکنولوژی لامپ گاهی از قیمت بالاتری برخوردار باشد. هالوژن پارس شعاع توس دارای گارانتی معتبر بوده و انتخاب روشنایی مناسبی محسوب می شود.

لیست قیمت هالوژن پارس شعاع

۲-برند پارسه شید

پارسه شید یکی از معتبرترین برندها در زمینه لامپ های هالوژن می باشد که محصولات خود را بر اساس استانداردهای اروپایی تولید می کند. یکی از نقاط قوت محصولات این شرکت کیفیت مواد پایه می باشد. به طوری که لامپ ها حاوی جیوه، سرب و کادمیوم نباشند. لامپ های هالوژن پارسه شید از چیپست های کره ای و تایوانی استفاده می کنند، بنابراین کیفیت بالایی دارند. این لامپ دارای ۱۲ ماه گارانتی شرکت پارسه شید و در رنگ های آفتابی و مهتابی می باشد.

لیست قیمت هالوژن پارسه شید

۳-پارس شهاب

پارس شهاب یکی از معروف ترین برندها در زمینه تولید تجهیزات برقی از جمله لامپ های هالوژن می باشد. محصولات این مجموعه در رنگ های متنوع و با کیفیت بسیار بالایی عرضه می شوند. این لامپ ها همچنین از امتیازاتی مانند استاندارد ملی ایران، استاندارد CE اروپا و استاندارد RoHS بهره می برند. پارس شهاب ۱۲ ماه گارانتی لامپ های هالوژنی را ارائه می دهد تا خیال مصرف کنندگان را از آسیب های احتمالی و کیفیت محصول راحت کند.

لیست قیمت پارس شهاب

۴-برند افراتاب

افراتاب یکی از بهترین برندهای لامپ هالوژن است. افراتاب یکی از برندهای مطرح در زمینه روشنایی در بازار ایران است که انواع لامپ هالوژن را با ظرفیت های مختلف عرضه می کند. لامپ های هالوژن فوق العاده بالا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نور زیبایی از خود ساطع می کنند. این برند در تولید لامپ از تکنولوژی SMD استفاده می کند که تکنولوژی LED پیشرفته تری است. در مقایسه با لامپ های رشته ای، لامپ های SMD 90 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و نور یکنواخت بیشتری ساطع می کنند. یکی دیگر از مزایای افراتاب قیمت مقرون به صرفه و تنوع خوب آن است که آن را به یکی از بهترین برندهای لامپ در ایران تبدیل کرده است.

لیست قیمت افراتاب

روش نصب لامپ هالوژن

یکی از مهم ترین نکاتی است که خرید ما را تحت تأثیر قرار می دهد. نصب لامپ های هالوژن بسته به محیط های مختلف و نوع لامپ هالوژن خریداری شده و سطحی یا فرورفتگی آن متفاوت است. لامپ های هالوژن را می توان در  سقف‌های رابیتس، سقف‌های کناف، سقف‌های موزائیکی یا سرامیکی، سقف‌های آجری، سقف‌های فلزی و کامپوزیت، سقف‌های چوبی و ام دی اف نصب کرد. هر کدام از این سقف ها روش متفاوتی برای نصب هالوژن دارند.

برای نصب هالوژن در سقف های رابیتس باید قبل از نصب رابیتس و گچ‌کاری روی آن سیم کشی هالوژن انجام شود و سپس روکش هالوژن نصب شود. در این صورت پس از نصب بتونه و بتونه و انجام مراحل ساخت مربوطه می توان لامپ هالوژن را با توجه به سوکتی که دارد نصب و استفاده کرد.

نصب هالوژن در سقف کناف و سقف آجری همانند سقف رابیتس انجام می شود و سیم کشی باید قبل از شروع ساخت سقف کناف و سقف آجری انجام شود. برای سقف های آجری، لوله های پی وی سی بر اساس ابعاد لامپ های هالوژن قابل مذاکره هستند.

نصب هالوژن در سقف های فلزی و کامپوزیت و ام دی اف به گونه ای است که بر خلاف سقف مصالح قبلی معمولاً عملیات سیم کشی پس از نصب سقف انجام می شود.به این صورت که با توجه به ابعاد لامپ هالوژن سقف سوراخ شده و هالوژن با توجه به سوکتی که دارد با دیفیوزرهای مخصوص هر سقف نصب می شود.

نصب هالوژن در سقف های موزاییک و سرامیک مشابه سقف های آجری است و باید قبل از عملیات ساختمانی محل نصب به نصاب توضیح داده شود و پس از نصب سقف، لامپ هالوژن را نصب کنید.

0 0 votes
Article Rating
دنبال کنید
اطلاع دهید
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفا نظر یا سوالات خود را اینجا بنویسیدx