سفارش فوری

4200 700 0919 📞

نرخنامه اجرت و دستمزد اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۳ +PDF

نوشته: نرخنامه اجرت و دستمزد اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۳ +PDF
نرخنامه اجرت و دستمزد اتحادیه برق کشی ساختمان 1402 pdf
نرخنامه اجرت و دستمزد اتحادیه برق کشی ساختمان 1402 pdf

در این پست تعرفه و دستمزد اتحادیه برقکاران را آورده ایم:

دستمزد و تعرفه برقکار به صورت شعله ای:

شعله چیست؟ تمام کارهایی که یک برقکار برای روشن کردن یک وسیله برقی اعم از چراغ یا پریز در قسمتی از ساختمان باید انجام دهد، فلرینگ نامیده می شود. مثلا وقتی آقای برق قطعه ای را فرورفته بعد یک جعبه سوئیچ نصب می کند و یک لوله برای آن نصب می کند و یک سیم را داخل آن لوله می کشد و در نهایت کلید و سر لامپ را نصب می کند در واقع یک شعله را اجرا کرده است. . یا مثلا وقتی یک برقکار یک شیار درست می کند و بعد یک جعبه سوئیچ نصب می کند و برای آن لوله می کشد و داخل آن لوله ها سیم می کشد و در نهایت یک کلید دو قطبی و ۲ کلاهک لامپ نصب می کند در واقع ۲ شعله را اجرا کرده است. بنابراین در اجرای هر شعله تمامی کارها از شیار کاری تا کنسرو، لوله کشی، سیم کشی و نصب کلید و سر لامپ به عهده برقکار می باشد.
بد نیست بدانید که هر یک از جک های تلفن، فیش های برق، آنتن، زنگ، خود زنگ و هر یک از فیوزهای جعبه فیوز یک شعله به حساب می آیند. و کلید کولر گازی استثنایی ۳ شعله به حساب می آید زیرا ۳ کلید روی آن وجود دارد.

دستمزد برقکار بر حسب متراژ زیر بنا:

به طور کلی تعرفه برق کاری یا کابل کشی در استان های اصفهان، مازندران و سایر استان ها تفاوت چندانی ندارد، بر اساس یک قاعده است.

روش دوم که اکثر برق‌کاران و پیمانکاران بزرگ به این شکل قرارداد می‌بندند این است که کار را به ازای هر فوت مربع پایه ساختمان قیمت می‌دهند.
فرض کنید کارفرما یک کلبه ۱۰۰ متری دارد و از شما به عنوان برقکار می خواهد که برای اجرای این پروژه قیمت بدهید. در این صورت هزینه برق رسانی کامل این منزل مسکونی در یک شهر کوچک بین یک میلیون و دویست و یک میلیون و پانصد هزار تومان و برای شهر بزرگ بین یک میلیون و پانصد و دو میلیون و پانصد خواهد بود. هزار تومان.. البته هزینه نصب لوستر، هزینه نصب گوشی و پنل آیفون، هزینه نصب کولر آبی و آنتن سقفی باید جدا از این مبلغ محاسبه شود. و تعداد هالوژن ها در این حالت نباید بیشتر از ۱۰ باشد و در صورت وجود هالوژن بیشتر در اطراف سقف اتاق نشیمن و اتاق خواب هزینه هر هالوژن اضافی به عنوان یک آیتم محاسبه شود.

دستمزد برقکار کنتراتی:

در این مرحله، بحثی وجود ندارد که اگر کار را به فردی محول کنید، سرعت اجرای آن شخص چندین برابر می شود.
فرض کنید شما مالک یک ساختمان ۳ طبقه هستید و اکنون مشغول ساخت این ساختمان هستید. شما یک کامیون شن و ماسه خریداری کرده اید و به دنبال ۲ کارگر برای حمل این شن و ماسه به طبقه سوم ساختمان هستید. شما به محل سکونت کارگر می روید و ۲ کارگر را به پروژه هدایت می کنید. یک حالت این است که روزانه به آنها حقوق می دهید و ترتیبی می دهید که از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر برای شما کار کنند و شن ها را حمل کنند، در این صورت باید همیشه بالای سر کارگران بایستید تا آنها نتوانند زیر بار بروند. زیرا آنها می دانند که هر چه سریعتر کار کنند، باید تا ساعت ۵ بعد از ظهر ساکت تر در خدمت شما باشند.
و راه دیگر این است که با قرارداد کار را به آنها بسپارید، مثلاً بگویید من بابت جابجایی این همه شن و ماسه، ۲۰۰ هزار تومان به شما می دهم و شما هر چقدر می خواهید کار کنید. مطمئن باشید اگر کار تا ساعت ۱۰ شب طول بکشد و حتی اگر بالاتر از کارگران نباشید، خیلی سریع کار را تمام می کنند.چون می دانند برای خودشان کار می کنند و اگر زودتر تمام کنند می توانند به خانه بروند و استراحت کنند.

دستمزد برقکاران به عنوان روزمزد:

روش بعدی تعیین دستمزد برقکار این است که حجم کار کم است و کار اکثراً پراکنده است و نمی توانید در همان ابتدای کار تخمین بزنید که این پروژه چقدر طول می کشد. در این صورت می توانید به صورت روزانه یا ساعتی توسط کارفرما حقوق دریافت کنید.
فرض کنید مدیر ساختمانی می خواهد برق مجتمع را کنترل کند. و تعویض کلیدهای خراب و تعمیر یا تعویض سنسورهای معیوب. اما او حتی نمی داند چند کلید، چراغ و سنسور حرکت خراب است. و ممکن است در وسط کار چیزهای دیگری را به خاطر بیاورد یا مثلاً برای برخی قسمت ها راه پله جدیدی نصب کند. در این صورت می توانید از آنها بخواهید که روزانه برای آن کار کنند. و اگر قرار است روزی با حقوق کار کنید باید از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر (در برخی شهرها تا ساعت ۱۶ بعدازظهر) در دسترس کارفرما باشید و هر کاری که از شما خواست انجام دهید.

تعرفه سیم کشی ساختمان به صورت آیتمی:

الگوی دیگری از روش های قیمت گذاری و هزینه برای ساخت سیم کشی نشان داده شده است. که آرام آرام در بین برقکارها جا باز می کند. این مدل بیشتر برای پروژه های بزرگ مسکونی، اداری، تجاری و یا هتل مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب مراحل تکمیل یک کار به اقلام کوچک زیادی تقسیم می شود و برقکار برای انجام هر قسمت از آن موارد دستمزد می گیرد.

در زیر لیست این تعرفه را برای شما در سال ۱۴۰۳ آورده ایم:

در زیر لیست این تعرفه را برای شما در سال ۱۴۰۲ آورده ایم:

نرخ اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۱ تهران
نرخ اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۲ شیراز
نرخ اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۲ مازندران
نرخ اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۳ تهران
لیست قیمت اتحادیه برق کشی ساختمان اصفهان ۱۴۰۲
نرخ اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۲ تهران
نرخ اتحادیه برق کشی ساختمان ۱۴۰۲ مشهد
نرخ اتحادیه برقکاران تهران